MAIN MENU

Thursday 14 September 2017

PENDAHULUAN

  Pasukan bolasepak bekas pelajar MRSM Muar atau dikenali ANSARA MUAR FC merupakan sebuah pasukan bolasepak amatur yang dibarisi pemain-pemain Alumni MRSM Muar berumur lingkungan 20 tahun. Maktab Rendah Sains MARA Muar merupakan sebuah maktab di Johor yang terkenal dengan kehebatan skuad ragbi yang digelar The Predators  selepas penjenamaan semula daripada gelaran asalnya iaitu Bug Bear Rugby Club (BBRC).

     ANSARA Muar FC ini adalah suatu pasukan kecil dan ANSARA Muar sebenarnya mempunyai skuad senior ANSARA Muar yang beraksi di Liga Alumni Kategori Sarjana Muda yang berpangkalan di Bangi. Adalah dimaklumkan bahawa pasukan ANSARA Muar FC ini ialah pasukan junior dan tidak lagi beraksi di dalam mana-mana liga secara formal.

     ANSARA Muar FC ini hanyalah dibarisi oleh pemain-pemain biasa dari batch99 MRSM Muar seperti Abdul Mukmin (Zamrud), Abdul Muhaimin (Nilam), Ahmad Afiq (Berlian), Haziq Ikhwan (Mutiara) dan lain-lain. Walaupun baru ditubuhkan secara tidak rasmi oleh hartawan negara yang tidak mahu dikenali, namun ANSARA Muar FC telah mempunyai lebih 100 pengikut setia di laman Facebook rasmi ANSARA Muar FC (All Starz Ansara Muar) sejak ditubuhkan pada Disember tahun lalu. Kini, pasukan kerdil ini sedang berusaha mencari penaja-penaja rasmi untuk menaja jersi pasukan selain berusaha mengadakan perlawanan persahabatan.

No comments:

Post a Comment

INTERVIEW SESSION

Assalamualaikum and peace be upon you. Today we're having an interview with one of  ANSARA Muar FC player. As you know, ANSARA Muar FC i...