MAIN MENU

Thursday 21 September 2017

INTERVIEW SESSION

Assalamualaikum and peace be upon you. Today we're having an interview with one of  ANSARA Muar FC player. As you know, ANSARA Muar FC is a team based in Bangi, but this ANSARA Muar FC (Batch 99) is one of the branches of the team. For this month issue, we had successfully meet the prolific striker, Hazriguez at Malacca. Let's we go to the interview results.

BIODATA:
Hazriguez ketika beraksi bersama pasukan lamanya
Name: Muhammad Hazman Izuddin @ Hazriguez
Surname: Striker 17
Birth Date: 28th January 1999
Birth Place: Johor Bharu, Johor
Nationality: Malaysia
Jersey Number: 17
Current Club: Ledang Tigers FC
Others Club: 1. Fairuz FC (2012 - 2014)
                      2. Bakti United Football Academy (2013)
                      3. MRSM Muar B15 (2014)
                      4. Nilam FC (2015)
                      5. Baiduri FC (2016)
                      6. MRSM Muar (2016)
Appearances: 472 matches
Goals: 249 goals

Pihak wartawan  telah mengadakan temujanji bersama penyerang ANSARA Muar di sebuah hotel di Melaka. Berikut merupakan hasil sesi soal jawab bersama pemain muda tersebut.

APAKAH YANG MENDORONG KAMU UNTUK BERMAIN BOLASEPAK?
Sejujurnya saya tidak pernah jangka bahawa saya akan jadi salah seorang pemain bolasepak yang unggul dalam Liga-Liga Amatur. Saya mula melibatkan diri dalam bolasepak pada umur 13 tahun ketika saya memulakan karier saya sebagai penyerang bagi pasukan Fairuz FC. Ketika itu, ayah dan abang adalah insan  yang banak memberi dorongan kepada saya. Saya masih ingat lagi but pertama saya yang ayah belikan iaitu Lotto (Fuerzapura ST17) sebelum saya mula memakai but Lotto yang diberi gelaran Crystal Crusher ST17 dan meledak banyak jaringan bersama Lotto. Kemudian, saya ditawarkan penajaan oleh Adidas dan mula memakai Adidas Tiger Destroyer pada 2014.

SIAPAKAH IDOLA KAMU BAGI PEMAIN NEGARA DAN LUAR NEGARA?
Bagi idola saya dalam bidang sukan ini ialah James Rodriguez (FC Bayern) dan juga Amri Yahya (Selangor FA). James merupakan pemain muda yang memenangi Anugerah But Emas Piala Dunia 2014 di Rio. Dua ialah pemain yang muda dan hebat dalam sepakan voli. Manakala Amri pula seorang pemain sensasi Malaysia kerana kuda tua Malaysia ini merupakan penjaring ketika Malaysia bertemu Manchester United dan Barcelona.

MENGAPAKAH NOMBOR 17 AMAT SINONIM DENGAN KAMU?
Nombor 17 ialah nombor keramat saya. Di sebalik nombor 17 ini terdapat harapan arwah ayah dan ibu. Selain itu, nombor 17 ialah nombor yang dipakai oleh Amri Yahyah dan saya pernah berjumpa dengannya berhadapan ketika beliau sedang berlatih. Sejak itu, saya mulai minat nombor 17 dan nombor 17 ini juga sudah sebati dengan diri saya.

SENARAIKAN PASUKAN IMPIAN KAMU.
Di bahagian penjaga gol, sudah tentu saya akan pilih Muhaimin walaupun rekod beliau ketika berhadapan dengan saya adalah teruk. Di barisan pertahanan, saya mahukan Umar Siddiq dengan fizikalnya dan kegigihannya yang saya muak, Daniel Haikal dan Raja Syafiq sebagai Wing Back yang sangat pantas melakukan overlapping. Manakala, Fuad Jalil sebagai full back yang pasti menyeramkan pihak lawan. Di bahagian tengah, saya mahukan pemain seperti Alif Shahir dan Haziq Ikhwan yang sentiasa bijak membca gerakan saya untuk membuat hantaran. Afiq dan Irwan pula amat hebat bermain di bahagian sayap dengan crossing yang berbahaya. Di bahagian penyerang pula saya mahukan Abdul Mukmin dan diri saya sendiri kerana kami pasangan yang mampu memberi ancaman.
 
ADAKAH ADA PESANAN ATAUPUN KATA-KATA AKHIR UNTUK MEREKA DI LUAR SANA?
Yes, sure. I wanna say, "Play the ball for the crest on your chest and people will remember your name on the back."

No comments:

Post a Comment

INTERVIEW SESSION

Assalamualaikum and peace be upon you. Today we're having an interview with one of  ANSARA Muar FC player. As you know, ANSARA Muar FC i...